מהפכת הבינה
מה אנחנו יכולים להניב ממנה באמת?

הבינה המלאכותית (AI) חוגגת בכותרות כמעט בכל מקום שאליו נפנה. מסטארטאפים טכנולוגיים שמשמישים אותה לצורכם ועד לתלמידי תיכון שמשתמשים בה כדי לכתוב עבודות לבית הספר – הבינה המלאכותית מאפשרת לנו לבצע המון פעולות בצורה פשוטה ונוחה מאי פעם. אבל מה הפעולות שהבינה הזו עושה כמו שצריך, ובעבור מה כדאי לנו להשתמש בכלי הזה? כל זאת במאמר הזה.

כמו מאיזה ספר של אסימוב, הגענו לשנה שבה הטכנולוגיה מתעלה על בני האדם. בערך. הבינה המלאכותית (Artificial Intelligence) נהייתה מנת חלקו של כל אחד: החל מהטכנולוג הדגול שמשתמש בה לכתיבת קוד, ועד לאדם הפשוט שמשתמש בה לחיפוש והנגשת מידע על הטיול הקרוב שלו. פתאום, דברים שלא חשבנו שאפשריים רק בשנה שעברה, נהיו שגרה של ממש והפכו כלים בעלי שימוש יקר-ערך בעבור המון שווקים, המון תפקידים והמון פעולות.

ה-AI מוכן להניע קבלת החלטות חכמה, אוטומציה ותכנון אסטרטגי נוקב. הוא יכול לבנות משפכים שיווקיים ולחלק תקציבים בצורה מתחשבת ונכונה בין הפלטפורמות השונות. ה-AI הוא כלי בידיים של מי שמשתמש בו, ורק צריך לדעת איך לנצל אותו בצורה הנכונה.

אז נכון, הכלי הזה לפעמים יכול להרתיע אותנו, וקשה לפעמים לשים לב איפה הכלי מתחיל, איפה הוא נגמר ואיפה ההתערבות האנושית נחוצה – אבל הפוטנציאל שלו לחולל מהפכה בתחומים של שיווק דיגיטלי, נראות מותג וצמיחה עסקית הוא גבוה מאין כמוהו.

אנחנו לא מתיימרים לרגע להגיד שהבינה המלאכותית מחליפה את האדם שמאחורי המכונה, ההיפך הוא הנכון – הבינה המלאכותית מאפשרת לאדם לעשות את מה שהוא עושה הכי טוב: להסיק מסקנות נכונות ולסלול דרכים מושלמות למותג, למוצר או לשירות. ה-AI כאן לשירותנו, ואנחנו רק רוצים לוודא שאתם מכירים לפחות את הכלים הבסיסיים שלו, שיכולים לקדם את העסק שלכם כמה צעדים קדימה.

זיהוי פרופילי לקוחות

כדי שעסקים יוכלו להרחיב את בסיס הלקוחות שלהם ולבנות קשרים מוצלחים שימשכו לאורך זמן, אין דבר חשוב יותר מאשר להכיר את פרופיל הלקוח שלהם. באופן מסורתי, זו הייתה משימה שלוקחת זמן, משימה שדורשת איסוף ידני, ארגון והערכה של נתונים. עכשיו לעומת זאת, עם עזרת ה-AI, היכולת לזהות במהירות ובדייקנות פרופילי לקוחות באמצעות אלגוריתמים המסוגלים לנתח מערכי נתונים נרחבים ממקורות שונים הרבה יותר נוחה, יעילה ופשוטה.

אלגוריתמי AI יכולים לזהות דפוסים ולהסיק מסקנות שבני אדם עלולים לפספס, לפתח פילוחים על סמך העדפות, התנהגות, נתונים דמוגרפיים ומדדים אחרים, ולחזות התנהגות או צרכים עתידיים. רמה מתוחכמת זו של הבנה מסייעת בעיצוב של מוצרים, שירותים ומאמצי שיווק מותאמים אישית, משפרת את הגיוס והשימור של לקוחות ומשפרת את הרווחיות הכוללת של העסק.

ניתן לעבור עם AI על רשימת רכישות אחרונות, על דמוגרפיה וקהלים מהמדיה החברתית, על פרופילי הלקוח שכבר ייצרנו בעבר ולבחון האם הם עוד רלוונטיים: יש המון שאפשר לעשות כאן באמצעות העלאת תוכן למודל AI ומתן prompt לניתוח ומסקנות. התנסו בעצמכם ותראו איך אתם יכולים לשפר את פרופיל הלקוח שלכם.  

רעיון לאסטרטגיות תוכן רחבות יותר

בעידן שבו התוכן הוא המלך, עדיין – אנחנו מבטיחים, מודלים של AI פותחים לנו נתיבים חדשניים לפיתוח אסטרטגיית תוכן. הבינה המלאכותית יכולה לנתח כמויות עצומות של נתונים ממקורות שונים, כולל אינטראקציות במדיה חברתית, טקסטים של אתרים ומילות מפתח, כדי לזהות מה, איפה, מתי ואיך סוגים ספציפיים של תוכן מהדהדים עם קהל היעד שלך.

כלים מבוססי AI יכולים להעריך את ביצועי התוכן תוך כדי תנועה, להתאים אסטרטגיות בזמן אמת על סמך שיעורי אינטראקציה, התנהגות משתמשים ומעורבות. בינה מלאכותית יכולה אפילו להציע נושאי תוכן חדשים על סמך מגמות, מילות מפתח פופולריות ואפילו מידע מהמתחרים. על ידי ייעול ואוטומציה של תהליך ה-“מה” ליצור וה-“איך” להפיץ אותו, חברות יכולות לפתח קמפיינים שיווקיים בעלי השפעה רחבה הרבה יותר.

ואם אנחנו נכנסים לכתיבת התוכן, לדוגמה, אנחנו יכולים להיות בטוחים שהרעיונות שיינתנו לנו על-ידי מערכות הבינה המלאכותית יתיישרו על פי אסטרטגיית התוכן הרחבה שיצרנו איתן.

יצירת משפכי שיווק

משפכי שיווק משמשים כמפות הדרכים המנחות את הלקוחות במסע הקנייה שלהם. על ידי מיפוי דרכו של הלקוח מנקודת הקשר הראשונה ועד למכירה שהושלמה, עסקים יכולים להבין טוב יותר ולהשפיע על התנהגויות קנייה.

מערכות AI יכולות להשפיע על יצירת המשפך השיווקי, תוך אופטימיזציה של כל שלב במסע הלקוח. בינה מלאכותית יכולה לצפות את התנהגות הלקוחות, מה שמאפשר למשווקים לחזות היכן הלקוחות נמצאים במסע הקנייה שלהם ולהגיב במסרים מותאמים אישית ורלוונטיים.

כלים משופרים באמצעות בינה מלאכותית יכולים לנתח את התנהגות המבקרים, לספק תוכן מותאם אישית ולמקד מחדש לידים פוטנציאליים שנפלו מהמשפך. האבולוציה של AI אפשרה גם פיתוח של משפכים במודל של ‘ריפוי עצמי’ – מערכות המשתמשות בלמידה חישובית כדי לשפר ולהתאים באופן מתמיד ובזמן אמת, מה שמבטיח את שיעורי ההמרה הגבוהים ביותר שניתן להשיג.

קידום אוטומציה עם שילובי צ’טבוט

צ’טבוטים מייצגים את אחת הצורות הנפוצות ביותר של AI כיום. הם מאפשרים תקשורת מיידית 24/7 בין עסקים ללקוחותיהם, מתן שירות לקוחות מיידי, יצירת לידים וטיפוח קשרי לקוחות.

צ’אטבוטים המונעים בינה מלאכותית יכולים להבין שפה טבעית, ללמוד מאינטראקציות ואפילו להזדהות עם משתמשים כדי ליצור קשרים משמעותיים יותר. הם יכולים להפוך משימות לאוטומטיות כמו קביעת פגישות או מענה לשאלות נפוצות, ולפנות את המשאב האנושי שלך לפעילויות מורכבות יותר.

יתר על כן, צ’אטבוטים המשולבים עם AI יכולים ללמוד ללא הרף. הם יכולים לנתח משוב מלקוחות, להבחין ברמות שביעות רצון, ואפילו לחזות את צרכי הלקוחות, ובכך לשמש משאב רב ערך לא רק עבור שירות לקוחות, אלא גם עבור שיווק, מכירות ופיתוח מוצרים.

ה-AI כאן כדי לפתוח לכם את העולם

בתאטרון הגדול של הטרנספורמציה הדיגיטלית, בינה מלאכותית היא ללא ספק הכוכבת, שמזמרת סימפוניה של חדשנות, דיוק ויעילות. היא הפכה לגלגל שיניים חיוני במכונה העסקית, שמאפשרת אינטראקציות מותאמות אישית עם לקוחות, אסטרטגיות תוכן מעוררות השראה, אופטימיזציה של משפכי השיווק, ואפילו לחישה באוזניים הדיגיטליות של הלקוחות שלנו באמצעות צ’אטבוטים.

עם זאת, חשוב לזכור שבינה מלאכותית אינה עוסקת רק בניתוח נתונים ויכולת אנליטית. מדובר בהגברת כושר ההמצאה האנושי, טיפוח קישוריות עמוקה יותר וזירוז צמיחה.

בעודנו עומדים בפתחו של שחר דיגיטלי חדש, השאלה הדוחקת עבור עסקים היא לא ‘אם’ אלא ‘איך’ ניתן לרתום AI להצלחה. מחיזוי המהלך הבא של הלקוח שלך, הפעלת רעיונות תוכן המהדהדים, ועד להרחקת איומי סייבר, האפשרויות הן עצומות כמו היקום הדיגיטלי עצמו..

ברוכים הבאים לשחר עידן הבינה המלאכותית. האירו את הדרך לאבולוציה הדיגיטלית של העסק שלכם. הבמה מכאן והלאה היא שלכם בלבד.

×