מיתוג לעסקים:
עשה ואל תעשה

מיתוג הוא חלק חיוני בכל אסטרטגיית שיווק דיגיטלית מוצלחת. המיתוג שלך הוא למעשה יצירת זהות ייחודית לעסק שלך המהדהדת את קהל היעד שלך ומבדלת אותך מהמתחרים. ובמילים פשוטות יותר – המיתוג שלך הוא הפנים של העסק שלך, הוא הרושם הראשוני שהלקוחות שלך יתקלו בו ויחליטו, בזכותו או בגללו, אם לפנות אליך לקבלת שירות. מיתוג נכון, שנעשה מתוך מחשבה מעמיקה והיכרות עם השוק, גם עוזר לבסס אמון, נאמנות והכרה בקרב קהל הלקוחות שלך. לכן, זו אחת המשימות האהובות עלינו כאן בקודוס, כמעצבים גרפיים ויצרני תוכן ויזואלי, כי היא מביאה לשולחן את כל היכולות שלנו ודורשת תמיד מחשבה ייחודית לכל אחד ואחת מהלקוחות שלנו.

מה בעצם כלול במיתוג לעסקים?

מיתוג כרוך בשימוש באלמנטים עיצוביים גרפיים כגון לוגו, צבעים וטיפוגרפיה כדי ליצור זהות ויזואלית מזוהה עבור העסק שלך. זה כולל גם יצירת עולם תוכן וערכים שנאמנים לעסק שלך ומציגים החוצה את מה שאנחנו רוצים שיזוהה עם העסק. מיתוג נכון לא נותן לנו רק את האלמנטים הגרפיים המוכרים, אלא ממש מכווין אותנו לקראת ייצור של כל סוג של תוכן – החל מבלוגים ופוסטים במדיה חברתית, סרטונים ואפילו הצעות מחיר או כרטיסי ביקור קלאסיים. מותג שמורכב כמו שצריך מהשלב הראשון סולל לנו את הדרך קדימה לאורך זמן ומייצר לנו ״מצפן״ עסקי שעוזר לייחד את עצמנו מול התחרות.

בעידן הדיגיטלי של היום, מיתוג חשוב מאי פעם. עם כל כך הרבה תחרות בשוק, זה ממש הכרח להתבלט מעל כל השאר וליצור קשר רגשי עם לקוחות פוטנציאליים. הרי כל העידן המודרני מאופיין על ידי הריבוי העצום של המידע והאפשרויות שיש לנו על השולחן כמעט בכל תחום, ובתוך כל ערימת המידע הזו אנחנו רוצים שימצאו דווקא אתכם. על ידי יצירת זהות מותגית חזקה תוכלו להבטיח שהעסק שלכם יבלוט מהמתחרים ויגיע להצלחה בקמפיינים שיווקיים דיגיטליים, וזה מה שחשוב בעצם, לא?

תיאור של מה כלול בתוך תהליך מיתוג

מה לא לעשות כשעושים מיתוג לעסקים?

יצירת מותג דיגיטלי לעסק שלך היא חלק חיוני בכל אסטרטגיית שיווק מוצלחת. עם זאת, ישנן טעויות מסוימות שכדאי להימנע מהן אם אנחנו רוצים לייצר מותג מצליח ובלתי נשכח. מבחירה בעיצוב גרפי לא נכון ועד הזנחת שיווק דיגיטלי, ישנן מלכודות רבות שעלולות להוביל לטעויות יקרות ולחוסר הצלחה. תנו לנו להזהיר אתכם ולציין כמה מהטעויות הנפוצות שעסקים עושים בדרך כלל כשהם ניגשים לייצר לעצמם מותג דיגיטלי חדש וכיצד להימנע מהן.

1. בחירה בעיצוב גרפי שגוי לעיתים קרובות מדי, עסק ישכור חברת עיצוב שתיצור את הלוגו והגרפיקה של האתר שלו. זה רק הגיוני ואנחנו בהחלט ממליצים לעבוד עם אנשי מקצוע כדי לייצר את התוצאה הטובה ביותר בעבורכם, אבל חשוב לזכור שהמיתוג שלכם מטרתו למשום את קהל הלקוחות שלכם – ולא רק להיות אסתטי ומושך בעיניכם. בעת בחירת המותג שלך, עליך לשקול מה הלקוחות שלך יראו וכיצד הם ירגישו לגביו לפני שתשקיעו בגרפיקה שאולי לא רלוונטית או לא מושכת אותם. העבודה האמיתית של הסטודיו למיתוג עסקים שתעבדו איתו היא לקחת את ההעדפות שלכם בחשבון, אבל גם לבצע מחקר שוק ומחשבה מעמיקה על הציפיות של קהל היעד שלכם מכם. לדוגמה, אם תחליטו לעצב את האתר שלכם עם צבעים כמו אדום וצהוב, אתם עלולים להיתקל בבעיות כשתנסו לשווק את עצמכם כידידותיים לסביבה או למשפחה, מכיוון שצבעים אלה עלולים לשדר מסר שגוי ואף מנוגד למה שאתם מנסים לשדר ללקוח. כשאתם בוחרים בעיצוב של המותג שלכם, תזכרו מה המסר שאתם מנסים לשדר ותזכרו שהוא לא צריך להיות רק אסתטי ויפה – אלא גם יעיל.

2. מיתוג לעסקים ללא ספר מותג כדי להבין את הנקודה הזו חשוב, בכמה משפטים, להבין גם מהו ספר מותג. ספר מותג הוא מסמך מרכז שבו אנחנו כוללים את כל ההוראות והקווים המנחים של המותג שלכם. הוא כולל בתוכו את הטיפוגרפיה, את הלוגו, את הצבעים והאלמנטים הגרפיים שמזוהים אתכם אבל גם את הערכים, את סגנון התוכן והסיפור שלכם. תחשבו על זה כמו על ספר הוראות לעתיד: עם ספר מותג מפורט כל איש מקצוע שתעבדו איתו בעתיד יוכל להבין אתכם ברמה המעמיקה ביותר ולייצר את התכנים המושלמים למותג שלכם. אחד הדברים שאנחנו רואים הרבה בשוק הוא ספרי מותג לעסקים שלוקים בלהעביר את המסר של המותג ובהרבה מהמקרים הללו זו טעות שהיה אפשר להימנע ממנה אם רק הלקוח היה יודע למה לצפות.

3. שינויים תכופים במיתוג לא פעם אחת אנחנו רואים חברות שבאות ומבקשות תהליך של מיתוג מחדש, או ריבראנדינג, בגלל שהמיתוג הקודם שלהם כבר לא מתאים להם. זה לגיטימי, ולפעמים ממש נחוץ כשעסקים מתבגרים ומתבססים, אבל הרבה פעמים לא רק שזה מיותר, זה גם ממש שם לכם מקלות בגלגלים. מותג שזוכרים אותו הוא מותג שביסס את עצמו לאורך תקופה מול הלקוחות שלו, כזה שהשפה שלו ברורה וזכירה מספיק כדי לזהות דווקא אותו מתוך כל המתחרים. אם אנחנו מחליפים את המותג כל יומיים, בין אם בשפה העיצובית והלוגו או השפה שבה אנחנו מדברים, אנחנו לא נותנים לאף לקוח את הזמן הנחוץ כדי להכיר אותנו, כמותג וכעסק. עקביות היא שם המשחק כאן, ואם אנחנו משנים את דעתנו כל הזמן אנחנו חוטאים למטרה.

מיתוג לעסקים עם קודוס – סטודיו לתוכן ויזואלי

בין אם אתם פותחים עסק חדש ובין אם אתם מחפשים לרענן את המותג הקיים שלכם, סטודיו קודוס הוא הבחירה המושלמת ליצירת ויזואליה יפהפייה שתגרום לעסק שלכם לבלוט מהקהל. עם צוות בינלאומי של מעצבים גראפיים ויצרני תוכן שעומדים לרשותכם, נוכל לאפיין יחד ולייצר את המותג הייחודי שלכם, שמשדר את האופי הייחודי של העסק ומבדיל אתכם מול התחרות.

תהליך המיתוג אצלנו מתחיל באפיון מקיף ומחקר שוק שעוזר לנו להבין את העולם שבו העסק שלכם פועל, את הציפיות של הלקוחות מכם ואת הדרך הטובה ביותר להציג את עצמכם החוצה. משם נתקדם לפיתוח הלוגו, לאחר מילוי שאלון יחד עם הלקוח על הצרכים, הערכים, הציפיות והדרישות ממנו. עם הלוגו והמידע בידיים שלנו, עכשיו יהיה לנו קל לייצר בעבורכם את ספר המותג שלכם, מפורט ככל שתרצו ותצטרכו, כדי שתוכלו לצאת לדרך שלכם מוכנים לכבוש את השוק.

מוכנים לצאת לדרך של תהליך מיתוג לעסק? מחפשים ריבראנד לעסק שלכם? דברו איתנו! בואו ניצור ביחד משהו חדש.

 

×