צבע, מיתוג וויראליות
מה אפשר ללמוד מההצלחה של Meridian?

המותג Meridian Grooming הוא סיפור הצלחה יוצא דופן בעולם מוצרי הטיפוח. למי שלא מכיר את המוצר (אתם חיים מתחת לאבן?!) אנחנו נשמח להכיר לכם אותו. מדובר, בשורה התחתונה, במכונת תספורת פשוטה למדי שביום אחד השתלטה על האינטרנט ועל הפיד של כל פלטפורמות המדיה החברתית. הם נהיו שם מקביל ״למכונות טיפוח אישי״ מהר מאוד, ולא בכדי. המותג הצליח לבדל את עצמו בשוק צפוף באמצעות שיווק חדשני, תוך שמירה על מחויבות ליצירת זהות מותגית ייחודית ומגובשת. אבל יכול להיות שזה נשמע קצת מפוצץ מדי למוצר שנועד, במילותיה של החברה, לדאוג ל-״איזור הרגיש והאינטימי ביותר שלך״. איך מכונת תספורת נהייתה סיפור הצלחה מסחרר? באמצעות הכוח של מיתוג, ואנחנו נשמח להסביר קצת יותר.

ויראליות שמתפשטת מהר יותר ממגיפה – מיתוג נכון לעסקים

אחד הגורמים הקריטיים שתרמו להצלחת המותג Meridian Grooming הוא הקמפיינים השיווקיים הויראליים שלהם. אבל, כפי שכל איש ואשת שיווק ישמחו להגיד, לא ניתן למדוד ויראליות בערכים ברורים. אז איך דווקא Meridian הצליחו לתפוס את תשומת הלב שלנו ולהתפשט כמו אש בשדה קוצים? זה פשוט – באמצעות הומור.

כמעט ולא משנה לאיזה קהל אנחנו פונים כל עוד אנחנו שומרים על תקשורת נכונה איתו שפונה לתחומי העניין שלו. והמכנה המשותף הגורף ביותר לכמעט כל סוגי הקהל? הוא הומור. כולם אוהבים לצחוק, כולם זוכרים בדיחה טובה וכולם ישמחו לשתף אותה עם החברים שלהם. וכשאנחנו מדברים על פרסום עיקרי במדיה החברתית, שם אנחנו הולכים כדי להפיג את השעמום שלנו ולחוות בידור, השימוש בהומור הוא כמעט והכרח פרסומי שמעודד שיתוף, הפצה וחשיפה גבוהה במיוחד.

ואם כל זה לא מספיק – Meridian ערבבו את הכל עם תיבול מדויק של קצת טאבו. כן, אנחנו במאה ה-21 ועדיין לדבר על האיזורים האינטימיים שלנו ומיניות מפורשת נחשב טאבו פרסומי, כזה שמוזיל ומוריד את ערך המותג. בדרך כלל, לפחות. Meridian בחרו דווקא ״להכניס מכה מתחת לחגורה״ ולדבר באופן כמעט בלעדי על טיפוח אישי אינטימי. כך הם יצרו את ״אפקט ההלם״ (shock value) שגרם לאנשים לחזור ולצפות שוב ושוב בפרסומים שלהם. המותג השתמש בהצלחה בהומור ובטאבו כדי ליצור מעורבות שזכתה לתהודה בקרב הקהל, מה שהוביל למודעות משמעותית למותג ולמיצוב ייחודי שמבדיל אותו משאר מכונות התספורת הקיימות בשוק. על ידי פריצת גבולות הפרסום המסורתי, המותג הצליח לבסס את עצמו כמוביל בענף שלו, גם כאשר מכונות כמו אלו שהוא מייצר ואפילו
משוכללות וטובות יותר – זוכות לפחות תשומת לב.

תמונה של יד כותבת אסטרטגיית מיתוג

סוד ההצלחה טמון תמיד בתקשורת – מותג טוב הוא מותג מקשיב

היבט חשוב נוסף בהצלחת המותג Meridian Grooming הוא המעורבות שלו עם הקהל שלו. המותג מקשיב באופן פעיל למשוב הלקוחות ומשתמש בו כדי לשפר את מוצריו ואסטרטגיות השיווק שלו. על ידי תגובה להערות ולחששות של לקוחות, המותג בנה קהל עוקב נאמן שסומך עליהם ותומך בהם.

וזה מתחיל בהנעת קהל לפעולה – ובעידוד תגובות. זה נכון, מדובר בצעד שדורש המון אומץ. ללכת ולדרוש התערבות מהקהל שלך יכולה להיות לפעמים כישלון הן מבחינת ההיענות והן מבחינת תוכן התגובות. אבל במקרה הזה הצעד האמיץ הזה צלח. המותג השתמש בקהל שלו כדי לייצר תכני פרסום שלא רק הגבירו את ההזדהות של הקהל עם המותג – אלא גם יצרו קהילה.

החוכמה במיתוג נכון היא לא רק צבעי המותג, השפה הגראפית או הערכים שהוא מייצג – אלא גם יצירת קו מנחה נכון לפרסום ובתוך כך גם ההבנה היכן נכון לפרסם. באמצעות המדיה החברתית, הם עודדו לקוחות לשתף את החוויות שלהם בשימוש במוצרים וליצור קשר זה עם זה. הדבר יצר תחושת נאמנות בקרב הלקוחות וחיזק עוד יותר את זהות המותג כ-״מותג של כולם״, כמוצר צריכה שכולם זקוקים לו. והמכנה המשותף לכל הפרסומים? עסק עדיין בטאבו שכולם רוצים לדבר עליו. המיצוב שלהם בשוק העביר את הכוח לקהל, וכך פינה את המותג עצמו להתעסקות בפרסומים ״רחבים״ יותר, כאלה שאינם עוסקים אך ורק באיזורים האינטימיים שלנו, תוך שמירה על הזיהוי המיידי שלו עם מה שמבדיל אותו משאר השוק. כך עושים שימוש נכון בקהילה, וכך מרחיבים את יריעת המותג בלי לחטוא לערכים שביססו אותו מלכתחילה.

ההצלחה של מוצרי צריכה היא ביכולת הבחירה – איך צבע משפיע על מותג

השימוש בצבע הוא גם היבט חשוב בהצלחת המותג של Meridian. זה לא סוד שכשמדובר במוצרי צריכה, הלקוח תמיד ירצה להרגיש שיש לו את יכולת הבחירה וההתאמה האישית. לא מדובר רק על הבחירה ברכישה או חוסר רכישה, אלא בבחירות שמשפיעות על המוצר שיגיע אליו בסופו של יום. כאן נכנסת אסטרטגיית הצבע המונוכרומטית של המותג שסייעה ליצור אשליה של בחירה ועודדה לקוחות לרכוש את המוצרים שלהם. על ידי הגבלת אפשרויות הצבע, המותג יצר תחושה של בלעדיות ועזר ללקוחות להרגיש שהם רוכשים מוצר ייחודי ופרימיום, בלי מאמץ גדול, ועם תוצאות מצוינות.

מבחר צבעים של מכונות תספורת

האפשרויות המצומצמות גם עוזרות ליצור בלעדיות ללקוחות שרוכשים את המוצרים שלהם. על ידי הגבלת אפשרויות הצבע, המותג יוצר תחושת ערך ללקוחות הרוכשים את המוצרים שלהם, כמו היו מוצרים שונים לחלוטין. בשוק שבו רוב המכשור והתחרות מציעים צבע אחד, לרוב שחור, השימוש בצבעים בולטים תרם לבידול ולייחודיות של המותג.

המותג Meridian Grooming זכה להצלחה יוצאת דופן בתעשיית הטיפוח באמצעות אסטרטגיות השיווק, המיתוג והצבע החדשניות שלו. השימוש של המותג בהומור, טאבו ומעורבות קהילתית סייע לו לבסס קהל עוקבים נאמן וזהות מותג חזקה. לא מדובר כאן בהתמקדות באיכות המוצר, או בחידושים טכנולוגיים שמיצבו אותם בשוק – אלא בחירות נכונות במסרים ופרסומים שהוציאו החוצה. הצלחת המותג Meridian Grooming היא עדות לחשיבות של שיווק אפקטיבי, מיתוג ומחויבות ליצירת זהות מותג ייחודית ומגובשת, כי בסופו של דבר לא מדובר ב-״בלבולי ביצים״ (היינו חייבים לעשות בדיחת ביצים אחת לפחות).

זה הזמן שלכם להקים מותג חזק בעצמכם, שעומדת מאחוריו אסטרטגיה, מחשבה והבנה של קהל הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. זה הזמן להקים מותג יחד עם קודוס. אז למה אתם מחכים?

×