צ׳אט GPT
הסוף לצורך בכותבי התוכן?

תנו לנו לספר לכם סוד – בעבור משווקים דיגיטליים וכותבי תוכן רבים, “תסמונת הדף הריק” האימתנית היא אבן-דרך שהם נאלצים לעבור כמעט כל יום ביומו. זה יכול להיות מרתיע לבהות בדף ריק ולהרגיש שאין לך על מה לכתוב, בטח כשמצפים ממך להפיק תוכן שלא רק יעניין את הקורא אלא גם ימיר, יקדם ויתפקד ככלי שיווקי של ממש. למעשה, אנחנו יכולים לתארך את ה”תסמונת” הזו ממש לתחילת ההיסטוריה, או יותר נכון לתחילתה של ההיסטוריה הכתובה, וזה לא אתגר חדש שאנחנו צריכים להתמודד איתו. הדף הריק מרגיש ממש כמו חידה שמחכה להיפתר, כאילו יש עולם שלם שמחכה להתגלות ולחקור מעבר לו. הבעיה היא שלא תמיד ניתן לפתור את החידה הזו או להסתכל מעבר לדף, ולפעמים אנחנו פשוט נתקעים. כן, אפילו הסופרים הבקיאים ביותר שבינינו. כלומר, עד עכשיו.

איך צ׳אט GPT מתממשק עם כתיבת תוכן?

בעזרת כלי כתיבה של בינה מלאכותית (כן, אני מדבר על צ’אט GPT) ניתן להפוך את החוויה הזו לקלה ומהירה הרבה יותר. לאלו מכם שחיים מתחת לסלע: צ’אט GPT היא פלטפורמה מונעת בינה מלאכותית שמייצרת תגובות טקסט דמויות שיחה לקלט שמשתמשים מכניסים אליו. הוא משתמש באלגוריתמים של עיבוד שפה טבעית ו-Machine Learning כדי ליצור את התגובה הרלוונטית ביותר בהתבסס על מה שהמשתמש ביקש ממנו. אבל כנראה ידעתם את זה כבר. צ׳אט  GPT חדר לעולמנו במהירות מדהימה ונכנס כמעט לכל הנישות התעסוקתיות, החל משירותי תיירות ובניית מסלולי טיול ואפילו עד לכתיבת קוד קצר במקום מתכנתים.
ומה הקשר בין הפלטפורמה הטכנולוגית מאוד הזאת לבין כתיבה? הייתי רוצה לומר “הצתת רעיון”, אבל למעשה זה הרבה יותר. האם מדובר בהתחלה של הסוף בצורך שלנו בכותבי תוכן?

כתוב בעבורי – צ׳אט  GPT

צ׳אט GPT משתלט על תחום הדיגיטל באופן טבעי. הוא מאפשר כל כך הרבה שיפורים ושדרוגים בהקשר של משימות שאנו מבצעים מדי יום, ויש לו פוטנציאל לחולל מהפכה גם בכתיבת תוכן. ניתן לממש את הפוטנציאל הזה בזכות יכולתו לייצר טקסטים מקיפים וברורים שקולעים למטרה הכללית ברגע אחד. מילת המפתח היא “המטרה הכללית”. תרשו לי להסביר:

לצ’אט GPT יש את המגבלות שלו בכל הנוגע להפקת תוכן מרתק ויצירתי. הוא מחוסר יכולת להבין את הניואנסים של השפה ולהעביר רגש באמצעות כתיבה. היעדר יכולת חשיבה ביקורתית, הוא היעדר יכולת ליצור, להעלות רעיונות ופרספקטיבות חדשות שבאמת יכולים לרגש המונים ולעורר תחושה, או יותר מזה – להניע לפעולה.

והטקסט שה-AI הזה יפיק עבורך? מקיף באופן כללי במקרה הטוב. אין בו את המרכיב היסודי שהוא מנוע השיווק בפני עצמו: יצירתיות.

מחיקות עיפרון על דף

לא הסוף, רק ההתחלה

עבור כותבי תוכן ומשווקים דיגיטלים רבים, “תסמונת הדף הריק” יכולה להיות מאבק יומיומי. אנחנו לא מתביישים כאן בקודוס להודות שאנחנו בעצמינו מתמודדים עם זה מדי יום, ומכריחים את עצמינו לדלג מעל המשוכה הזו כל פעם מחדש. תאמינו לי, זה יכול להיות קשה להעלות רעיונות לתוכן או למצוא את המילים הנכונות להביע את המחשבות שלך.

כאן נכנס, באופן אידיאלי, צ׳אט GPT. בעזרתו, משווקים וקופירייטרים יכולים להתגבר במהירות על המחסום היצירתי ולהתחיל ליצור תוכן איכותי לקמפיינים שלהם תוך זמן קצר. הוא נכנס כאן כדי להצית את התהליך, אם תרצו. מכיוון שלכלי זה לא מותקנת יצירתיות (לא ביט אחד, בדקנו) הוא לא יכול לייצר את התוצאה הסופית, אלא רק את נקודת ההתחלה.

צ׳אט GPT ממש מוחק את הדף הריק וממלא אותו במה שהם, בעצם, אבני הבניין של הכתיבה. סוף סוף, פתרון אמיתי לתסמונת שכולנו אוהבים לשנוא! התבוננות בעמוד שכבר מלא, מרגיעה את רחשי החרדה של פרויקט חדש, ויכולה לספק לך, באמצעות אלימינציה, הבנה טובה יותר של מה רוצים לכתוב וכיצד.

הבינה המלאכותית הזו לא יכולה להחליף אף אחד – היא פשוט כלי חדש שמשתלב בערימת הכלים הקיימים לשיווק דיגיטלי, וככה אנחנו צריכים להתייחס אליה.

הגורם האנושי כאן להישאר – שיווק דיגיטלי באמצעות תוכן

צ’אט GPT מספק דרך לכל סוג של כתב, תוכן או אחרת, לעבד את מחשבותיו על נייר מבלי לשרטט אותן, או לכתוב אותן בשולי פיסת נייר אחרת שיוכלו לזרוק מאוחר יותר. מחקר השוק המקדים לכתיבה, במקרה של שיווק דיגיטלי, התקצר באמצעות הכלי הזה שמפיק מסמכים מלאי מידע ברגעים בודדים לאחר שחלשו על כל האינטרנט. למעשה, הכלי הזה מנגיש מידע יותר מכל דבר אחר – זו המטרה שלו, ועם הנגשת המידע הזה ניתנה היכולת לכותבים ולא-כותבים רבים להצית רעיונות לביצוע.

בסופו של יום הסיסמה המוכרת נשארת עודנה – ״תוכן הוא המלך״ ותוכן מעניין הוא המפתח לתפיסת תשומת הלב של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם אונליין, היכן שתוכן הוא השליט. ישנן ערימות מילים אונליין שכולן נאבקות בינן לבין עצמן כדי לתפוס את תשומת הלב של הלקוח – ומה שיכריע את הכף הוא דווקא המרכיב החסר מצ׳אט GPT – היצירתיות. וכאן נכנס הגורם האנושי.

אל דאגה, כותב התוכן, וכל סוג אחר של כותב למעשה, כאן כדי להישאר. הם פשוט קיבלו כלי חדש לשחק איתו. וגם אם אתם חושבים אחרת תנו לנו להזכיר לכם שגם מאחורי הטקסט הזה – עומד בנאדם. אל תתבלבלו בין אבני בנייה בסיסיים לבין כתיבת תוכן ברמה, ואל תתפשרו על פחות מהטוב ביותר בעבורכם. ואם אתם צריכים עזרה ביצירת התוכן שלכם? אנחנו כאן בקודוס בעבורכם.

×